12.10.2015

Keskuspuisto eli Missä Me Ollaan

Hmm, näyttääpä rumalta, kun laittaa isoja kirjaimia vääriin paikkoihin. No laitanpa silti.

Ollaan pariin kertaan käyty Doran kanssa lenkkeilemässä keskuspuistossa. Ensimmäisellä kerralla olin varustautunut mentaliteetilla "mennään johonkin ja sit kävellään siellä ja sit etitään bussipysäkki jostain ja tullaan kotiin". Puhelimesta oli tuolloin akku loppu, joten matkahan alkoi luonnollisesti sillä, etten löytänyt koko keskuspuistoon. Asiaa mutkisti se, että bussista piti hypätä pois liian aikaisin, kun joku vähän aineissa tai muuten vain sekaisin oleva nainen alkoi tulla turhan lähelle ja itkeä koska "koiran peppu on maailman paras peppu".

Lopulta keskuspuisto löytyi, mutta siellä oli niin monta tsiljoonaa reittiä, että kävelin luultavasti siksakkia enkä ainakaan löytänyt sinne minne piti. Jostain kuitenkin pamahdin ulos puistosta ja nenän editse meni kätevästi bussi keskustaan, joten ihan hyvä iltalenkki siitä loppujen lopuksi tuli.

Seuraavalla kerralla olin varautunut vähän paremmin. Koska lähdin illalla, otin otsalampun mukaan, jotta voisin tarpoa niillä harvoilla osuuksilla, joita voi kutsua metsäksi. Lisäksi otin kompassin, koska halusin päästä suunnilleen yhteen suuntaan. Puhelinkin oli ladattu, ja puistoon astellessa laitoin sports trackerin päälle.

Kompassihan ei onneksi paljoa paina, koska en jaksanut katsoa sitä kertaakaan :D Yritin kovasti mennä suoraan, mutta tiet veivät taas mihin sattuu, ja lopulta olin ihan vakuuttunut, että olin kävellyt ympyrää. Mahtava suuntavaisto, joo, koska ilmeisesti olin kuin olinkin kävellyt sitten aika suoraan... Kun tulin ulos keskuspuistosta, yritin reittioppaan ja google mapsin avulla keksiä reittiä kotiin, mutta eipä sekään auttanut. Ei muuta kuin kavereille viestiä, että moi missä mä oon ja miten pääsen pois. Joku paikansi mut lähelle Käpylän asemaa, joten kävelin sitten sinne parisen kilometria :D


Otin ihan uskomattoman tärähtäneitä kuvia, mutta pakko nyt silti pari laittaa esille todistusaineistoksi.


Loppupäätelmä: keskuspuisto on ihan kiva mutta valtavan sokkeloinen ja liian ruuhkainen pururadantapainen ja mun suuntavaisto on yhä edelleen surkea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti